In dit artikel ontdek jij vijf tips zodat jij aan de slag kunt met het opzetten van een succesvolle Facebook-advertentie.
In dit artikel ontdek jij vijf tips zodat jij aan de slag kunt met het opzetten van een succesvolle Facebook-advertentie. Het is belangrijk om te weten dat je binnen Facebook een bericht kunt promoten via je tijdlijn. Maar je kunt ook een advertentie opstellen vanuit de Facebook-business-tool. Wanneer je het best mogelijke resultaat wilt halen uit je Facebook-advertentie, adverteer dan via deze Facebook-business-tool. Hierin heb je namelijk verschillende mogelijkheden om jouw doelgroepen en doelstellingen te specifiëren. Lees hieronder mijn tips voor het creëren van een goede Facebook-advertentie.
Voordat je je campagne gaat inrichten is het belangrijk om voor jezelf duidelijk te hebben wat het doel is van je Facebook-advertentie. Je spreekt een doelgroep namelijk anders aan wanneer je stuurt op merkbekendheid dan wanneer je stuurt op conversies. Binnen Facebook kun je ook kiezen tussen verschillende doelen. Er is keuze tussen deze verschillende doelstellingen:
Via Facebook heb je een ruime keuze voor de plaatsing van jouw advertentie. Zo kun je naast Facebook ook adverteren op Instagram en het audience-network. Het audience-network bestaat uit verschillende websites en apps buiten Facebook. Daarnaast kun je binnen Facebook en Instagram zelf ook nog kiezen waar je je advertentie wilt tonen. De belangrijkste plekken waar je jouw advertentie in kunt zetten zijn:
Tijdens het creëren van de Facebook-advertentie voeg je ook media toe. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een video of afbeelding. Let op de volgende aspecten tijdens het invoegen van jouw media:
De advertentietekst is ook erg belangrijk voor het succes van jouw Facebook-advertentie. Wanneer je deze tekst schrijft, let dan op de volgende punten:
Een advertentie is nooit in één poging perfect. Je kunt vooraf niet met zekerheid voorspellen waar jouw doelgroep het best op reageert, blijf dus verschillende aspecten van jouw advertentie testen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door midden van A/B-testen, lees hier meer over A/B-testen. Er zijn erg veel punten waarop je jouw advertentie kunt testen, hierbij enkele voorbeelden:
Dankzij de tips die ik je hier heb gegeven kun jij nu zelf aan de slag met het creëren van een goede Facebook-advertentie. Wil jij meer informatie over het maken van een succesvolle Facebook-advertentie? Of wil je meer weten over de manier waarop jouw bedrijf het Facebook het best kan inzetten? Wij geven je graag persoonlijk advies. Neem contact met ons op via:
E-mail: info@sgnm.nl
Tel: 085 – 00 30 334
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.